سهی اندیش را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:

 

پندارهای نادرست درباره ازدواج

 

قسمت نخست

 

     باورها ، مدیران زندگی ما هستند. درطی زندگی و براساس تجربه باورهایی در ذهن ما شکل می گیرند که بطور اتوماتیک و ناخودآگاه، رفتارهای ما را در موقعیت های مختلف تعیین می کنند. بعضی از این باورهای نادرست در روابط زناشویی مداخله کرده و سبب از هم پاشی یا ایجاد مشکل می شوند. آگاهی از آنها گرچه به خودی خود موجبات تصحیح شدن آن را فراهم نمی کند و نیاز به تلاشی برای تغییر عادت فکر کردن دارد ، ولی می تواند ما را در سطحی از آگاهی قرار دهد که از نفوذشان درتخریب زندگی مشترک جلوگیری نماییم.

 

 

     بعضی ازاین پندارهای نادرست موارد زیر هستند:

 

           اختلاف و عصبانیت نشانه شکست رابطه است. واقعیت آن است که شما در هر رابطه درازمدتی اختلاف، عصبانیت و طیف گسترده ای از عواطف منفی را تجربه خواهید کرد.

 

         اگر علایق مختلف و گذشته های متفاوتی داشته باشید احتمال بیشتری دارد که از یکدیگر طلاق بگیرید. مطالعات نشان داده است که زوج هایی که علایق و گذشته مشابهی دارند درست به اندازه دیگرانی که در این زمینه ها متفاوت هستند از یکدیگر طلاق می گیرند.

 

            اختلاف یعنی نبود عشق در زندگی. اختلاف در هر ازدواجی پیش می آید، مهم آن است که چگونه با آن برخورد کنید.

 

           تمام اختلاف های عمده با گذشت زمان حل می شوند. مطالعات نشان داده است که زوج ها پنجاه سال بعد از ازدواج همچنان بر سر مسائلی که در سال های نخست باهم اختلاف داشتند بحث و جدل می کنند. اگرچه عرصه های اصلی مجادله تغییر نمی کند، ولی با گذشت زمان زن و شوهر یاد می گیرند که چگونه بهتر با یکدیگر کنار بیایند و همدیگر را بپذیرند.

 

        ازدواج درمان تنهایی است. طبعاً شما خود مسئول آنچه احساس می کنید هستید. درست است که شریک زندگیتان به شما آرامش می دهد و پشتیبان شماست، ولی این کار نمی تواند برای او یک شغل تمام وقت باشد. چه بسیار افرادی که ازدواج کرده اند ولی هنوز تنها هستند. بهتر است پیش از ازدواج احساس کامل بودن کنید.

 

            ازدواج شما را کامل و یکپارچه می کند. این یک تفکر نادرست است ،چرا که یک زوج مکمل یکدیگر هستند . ازدواج در نفس خود سبب کامل شدن نمیشود بلکه وقتی دو نفر با هم به صورت یک تیم در میایند، می توانند با هم زندگی را پیش ببرند و یک تیم کامل و یکپارچه باشند.

 

            عشق همیشه زنده می ماند. این یک باور نادرست است زیرا عشق همیشه زنده نخواهد ماند. هر ازدواجی شرایط و چالش های ویژه خود را دارد، و همواره اوج ها و فرودهایی خواهد داشت.

 

           همسر من باید خودش از نیازهای من آگاه باشد. هیچ کس توان فکر خوانی ندارد. بهتر است پیش از ازدواج باهم صحبت کنید و یکدیگر را بشناسید.

 

         زندگی جنسی کسانی که ازدواج کرده اند در مقایسه با دیگران کمتر ارضاء کننده است. مطالعات نشان داده که هم از نظر تعداد دفعات و هم از نظر کیفیت رابطه جنسی، کسانی که ازدواج کرده اند در مقایسه با آنانی که ازدواج نکرده اند وضعیت برتری دارند. آن ها نه تنها به دفعات بیشتری رابطه جنسی دارند بلکه هم از نظر جسمی و هم عاطفی لذت بیشتری را تجربه می کنند.

 

            همیشه قبل از رفتن به رختخواب رنجش ها را برطرف کنید. این حرف همیشه درست نیست. گاهی بهتر آن است که بدون حل مشکلی که پیش آمده بخوابیم و فرصت دهیم که قضیه تاحدی سرد شود، و سپس روز بعد، از منظری جدید به مساله نگاه کنیم. اگر به نظر می رسد که همسرتان از تلاش شما برای حل فوری مساله عصبانی است، به او فرصت دهید. این کاملاً عادلانه است.

 

         (ادامه دارد)

 

 

ترجمه : هایده حفیظی - کارشناس ارشد مشاوره