سهی اندیش را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:

 

احیاپذیری

 

     احیاپذیری نوعی انرژی است که کمک می کند تا در زندگی غنی و پربار باشیم. قدرتی است که همه در اختیار داریم. ما با توانایی "احیاپذیری" به دنیا می آییم، اما می توانیم آن را از دست بدهیم. احیا پذیری توانایی به دست گرفتن زمام امور بعد از یک بدبیاری در فراز و نشیب زندگی است.

توان احیا پذیری شما چطور است؟

 

 

       انرژی احیاپذیری را می توان به دریاچه ای در پشت سد تشبیه کرد. سعی کنید یک دریاچه و یک سد را تصور کنید تمام آب پشت سد نشان دهنده ی انرژی زندگی شماست. این انرژی را برای کنترل فشار های روزانه و خستگی های پیش آمده در زندگی به کار می برید. هروقت که تغییری یا استرسی در زندگیتان رخ می دهد، دریچه ی سد را باز می کنید و مقداری از انرژی به درون دنیای شما جریان پیدا می کند.با کمک این انرژی است که با موقعیت ها مقابله می کنید.

       گاهی انرژی احیا پذیری خود را در اثر بحران مزمن از دست می دهید در این حالت یا دچار فرسودگی شغلی می شوید و یا خارج از زمینه ی کاری دچار افسردگی خواهید شد. در هر دو وضعیت انرژی یا انگیزه تان را از دست داده اید، دل مردگی، بی قراری و ناکامی را تجربه می کنید. در زمانی که توان احیا پذیری تان را از دست داده اید، چالش پیش روی شما، برگرداندن مقداری از آب به دریاچه ی پشت سد است.در واقع باید همواره در حال پر کردن دریاچه ی پشت سد باشید . برای پر کردن دریاچه ی پشت سد(انرژی احیا پذیری) هر روز کاری را انجام بدهید که از آن لذت می برید؛ یک کار مفرح انجام بدهید.هر چه بیشتر مواردی را که دوست دارید انجام دهید، انرژی بیشتری پیدا خواهید کرد.اگر روزانه کارهایی را که به شما لذت می دهد انجام ندهید، نمی توانید انرژی احیاپذیری تان را جبران کنید.در چنین حالتی به سمت "افسردگی" یا "فرسودگی شغلی" پیش می روید.

      هر روز کاری را انجام دهید که برای شما لذت بخش است. امور لذت بخش در دو گروه عمده قرار می گیرند.گروه اول شامل مواردی است که اصولا "برای شما مفرح و خوشآیند است و گروه دوم مواردی را در بر می گیرد که ممکن است چندان مفرح نباشد اما از آن ها لذت می برید چون این حس را به شما می دهند که کاری را به سرانجام رسانده اید.

 

      اکنون دو سوال از خودتان بپرسید:

            اول این که " آیا امروز هیچ تفریحی انجام داده ام؟ "

            دوم این که " آیا امروز کاری را به سرانجام رسانده ام؟ "

      اگر بتوانید به هر دوسوال جواب مثبت دهید، می توان نتیجه گرفت که روز خوبی داشته اید ودر جاده ی احیاپذیری حرکت می کنید. بنابراین هر روز یک کار انجام دهید که برایتان خوشایند و مفرح است باانجام کارهای بیشتر، احیاپذیری بیشتری را به وجود می آورید و انرژی بیشتری را در زندگی سرمایه گذاری می کنید.

 

منبع : بیست درس عالی برای مدیریت سرنوشت خود

گردآورنده: راحله سازگار | "کارشناس ارشد مشاوره"