چاپ
دسته: مقالات
بازدید: 2360

چه زمانی مناسب پایان دادن به رابطه با یک عاشق ، دوست، ویا عضوی از خانواده است

درمان دردها و شکست های عاطفی

هر فردی در  چهارراه زندگی اش با وضعیتی مواجه میشود که نمی داند آیا می خواهد به رابطه با یک عاشق،دوست و یا عضوی از خانواده ادامه دهد یا نه. شما چقدر فکر میکنید که قرار است از این رابطه نصیبی ببرید . اگر این فرد (مرد) باشد ، شما همیشه درپی توجیهی هستید که او را کم تقصیر      جلوه دهید و بددهنی های گذشته او را تحمل کنید. مادرش اخیرأ مرده است ، مریضی طولانی مدتی داشته است یا از درد مزمنی رنج میبرد، و... ممکن است او را قربانی خشونت خانگی بدانید. نمی دانید آیا این موضوع برای هر کسی بدون توجه به اینکه شرایط او برای تحمل شخصیت شما که        از بین رفته ، یا بی رحمانه مورد تهاجم قرار گرفته است، پذیرفتنی است یا نه .

آیا همواره  پذیرفتنی است که به دیگری امکان داده شود تا شما را تحقیر کند و به این کار تا سرکوب رویاهای شما ادامه دهد؟ آیا برای شما پذیرفتنی است که به طور مستمر  از شما       استفاده کند، ولی هرگز جبران نکند و عمل متقابلی انجام ندهد؟اینها سوال های دشواری هستند.

موقعیتهایی هستند که امکان نمی دهند که از ارتباط دوری گزینید. ممکن است با پدری که دارای اختلال روانی است و به طور مداوم درگیر صدا کردن نام افراد است زندگی کنید.ممکن است  منابعی برای خارج شدن از این وضعیت و پرداخت هزینه های پدرتان نداشته باشید.در  هر مورد   اگر شما در این موقعیت باشید،  به حمایت فراوان و مهلت نیاز دارید.

دلایلی وجود دارند که فراتر رفتن از خطوط تعیین شده روابط را تحمل میکنید:

 

چرا پایان دادن به یک رابطه مسموم خوب است :

 

        قدم هایی که باید برای پایان دادن به یک رابطه سوء استفاده گرانه برداشته شوند:

 

خاتمه دادن به رابطه  با این فرد سوء استفاده گر به شما خواهد آموخت که خودتان را دوست داشته باشید و برای اولین بار احساس آزادی کنید.

ترجمه : محمدتقی بحرینی ( داوطلب همکاری)