سهی اندیش را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:

 

اسرار عشق پایدار

 

عشق پایدار نوعى از عشق است كه احساس مى كنى پس از گذشت ٤٠،٣٠،٢٠،١٠و يا ٥٠ سال باز هم با همان فرد ازدواج مى كنيد. زوج هايى هستند كه چنين رابطه اى را قطعا تجربه مى كنند.

اسرار ان ها چيست؟

من از چنين زوج ها چیزهايى اموخته ام؛ برخى از اين ها افرادى بودند كه در زندگى شخصى ام مى شناختم و يا حتى افرادى بودند كه درباره ى ان ها مقالاتى خوانده ام و رازهای آنها را می توان اینگونه توصیف کرد:

 

راز شماره ١:

بهترين ويژگى ها را در همسرتان جست و جو كنيد. ضرورت چشم پوشى از معايب يكديگر به معنى ناديده گرفتن ايرادها نيست، بلكه به اين معناست كه روى ان معايب تأكيد و تمركز نمى كنيد. قطعا هر زوجى در ذهن خود نكات خوب، ويژگى هاى مثبت و مواردى كه درباره ى همسرش براى او لذت بخش است را نگاه مى دارد.

 

راز شماره٢:

به همسرانتان فرصت دهيد كه بدانند تا چه اندازه خوب هستند. اين زوج ها نه تنها بهترين ها را در همسرشان جست و جو كرده، بلكه ان را آشكارا بيان هم مى كردند. آن ها بيش از انكه همسرشان را مورد انتقاد قرار دهند،او را تحسين كرده اند. در اینصورت شنيدن بازخور منفى آسان تر بود، زيرا بازخورهاى مثبت بسيارى نيز شنیده بودند.

 

راز شماره٣:

مهربان و با محبت باشيد. اين زوج ها تماس فيزيكى زيادى با هم داشته اند و نسبت به هم مهربان بوده اند. همان طور كه زمان مى گذشت و سن شان بيش تر مى شد، حتى اگر روابط جنسی شان به نوعى تغيير كرده بود، هرگز تماس فيزيكى را كنار نگذاشته اند. آن ها نسبت به فرايند پيرى خود را تطبيق داده و در عين حال ارتباط فيزيكى را به هر حال حفظ كرده بودند.  (و بسياری از ان ها رابطه زناشویی موفقى حتى در دوران پيرى داشته اند). آن ها در ارتباطات فيزيكى و روابط جنسى سخت گيرى نمى كردند و به راحتى درباره ى ترجيحات، ترس ها و محدوديت هاى جنسى شان با هم گفت و گو مى كردند.

 

راز شماره٤:

اهميت والايى براى روابط صميمانه و خصوصى خود قائل باشيد. اين زوج ها روابط شخصى خود را بر همه چيز مقدم مى دانستند. براى خود زمان خاصى را در نظر مى گرفتند كه با هم تنها بوده و از با هم بودن لذت مى بردند. مسافرت هايى را با هم برنامه ريزى كرده و قرارهاى ملاقات زيادى را با هم داشته اند. آن ها نيز (مانند بسيارى زوج هاى ديگر) تفاوت هاى زيادى با هم داشته  ولى شباهت هاى كافى نای يز براى انجام فعاليتهای مشترک در وجود يكديگر يافته بودند. 

 

راز شماره٥:

با همسرتان هماهنگ باشيد ، و با توجه كامل به او گوش دهيد و بگذاريد همسرتان بداند هر زمان كه به شما نياز دارد، در كنار او حضور داريد. اين زوج ها در دوران سخت زندگى حمايت کنندگان عاطفى قويى ای براى يكديگر بوده اند. در موقعيت هايى كه چيزى را از دست داده و يا مصيبتى برآن ها وارد آمده ، هر دو به نوبه ى خود، با قدرت تمام يكديگر را مورد حمايت قرار داده بودند. آن ها حس عميق مراقبت و نگه دارى از يكديگر را كاملا درك و لمس كرده و نسبت به يكديگر اعتماد و اطمينان كسب كرده بودند. براى برخى از اين زوج ها پيش آمده بود كه در اوايل زندگى اعتمادشان نسبت به طرف مقابل خدشه دار شده بود، ولى آموختند كه چگونه اين مشكل را حل كرده و دوباره روابطى قابل اعتماد ايجاد كنند. حس"هميشه در كنارم هستى" براى آن ها وجود داشته است.

اين افراد از مزاياى اسرار عشق پایدار برخوردار بوده اند. حال نوبت شماست!

 

ترجمه : فاطمه عسگری (داوطلب همکاری)