سهی اندیش را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:

با اینترنت ، پیامک، و رسانه های اجتماعی ، خیلی ساده است کسانی را ملاقات کنیم که هرگز ندیده ایم. می توانیم چت کنیم، عکس بفرستیم، ویدئو به اشتراک بگذریم، صحبت کنیم، دوست شویم و... و حتی عاشق شویم. اما این مدل از رابطه می تواند درعین حال خطرناک هم باشد. با توجه به توصیه های زیر میتوانید سلامت و راحت بمایند.

  • متوجه باشید که احتمالا تا حدودی رویا پردازی می کنید: عشق مجازی به نوعی همراهی و مشارکت در رویاهاست. ما لبخند، صورت، و بدن فرد، آنچه را می گوییم، آنچه را باهم انجام می دهیم، را تصور می کنیم و در مورد آن خیالپردازی می کنیم. اما در واقعیت ، ممکنه تصورات ما با آن فرد ، وقتی ملاقاتش کنیم خیلی متفاوت باشد. آیا ممکن است او را از جهت فیزیک بدن، جذاب ببینید؟ ممکنه رفتار او را دوست داشته باشید؟ ممکنه ارزشهای مشترکی داشته باشید؟
  • آیا آن فرد را واقعا می شناسید؟ در دنیای آنلاین آگاهانه یا ناخودآگاه ، ما فقط بخشی از خودمان را نشان می دهیم. پنهان کردن حقیقت، یا برجسته کردن برخی از جنبه های شخصیت ما بسیار آسان است. فردی با نیت بد، می تواند دروغ بگوید ، ماهیت واقعی خود را پنهان کند، یا وانمود کند که شخص دیگری است. بنابراین احتیاط کنید!
  • مواطب باشید در مورد خود چه چیزهایی رافاش می کنید: افراد می توانند به صورت آنلاین، سؤالهای شخصی را شروع کنند ، به هم اعتماد کنند ، در مورد موضوعات حساس صحبت کنند. همه اینها خیلی سریع اتفاق می افتد. حتی اگر احساسات شما بسیار قوی است ، عکس ها یا فیلم های صمیمی از خودتان ارسال نکنید. شما نمی دانید که چگونه شخص دیگر می تواند از آنها استفاده کند یا به چه کسی ممکن است آنها را نشان دهد. و از دادن اطلاعات بیش از حد در مورد خود ، مانند آدرس منزل یا محل کار خود یا نام مدرسه و... خودداری کنید.
  • با فرد ملاقات رودررو داشته باشید: اگر با فرد ملاقات حضوری داشته باشید ، خیلی زود میتوانید متوجه شوید که آیا تخیلات شما ممکن است به واقعیت تبدیل شود. گفتار، نگرش و رفتار او با شما و دوستان یا والدینش باعث می شود تا برداشت بهتری از شخصیت او بدست آورید. برای امنیت خودتان ، فرد را در یک مکان عمومی ملاقات کنید ، به کسی بگویید که این جلسه کجا خواهد بود و از یک دوست بخواهید که با شما بیاید.
  • به هرگونه علائم هشدار دهنده توجه کنید: به طور کلی ، شما باید از شخص دیگر سؤالات زیادی بپرسید تا از شخصیت آنها ایده ای کسب کنید. همچنین می توانید یک جلسه ویدیویی ترتیب دهید تا او را بهتر بشناسید. مهمتر از همه ، با شخصی که کارهای زیر را انجام می دهد ملاقات نکنید:
  • از نشان دادن چهره خود امتناع می ورزد
  • از شما می خواهد در مورد او با کسی صحبت نکنید
  • مخالفت با خودش را نمی پذیرد
  • چون مصمم است شما را ملاقات کند، تحت فشار قرارتان می دهد
  • بیش ازحد به شما توجه می کند

 

مهمتر ازهمه ، به دریافت قلبی خود توجه کنید. اگر چیزی شما را آزار می دهد یا شما را نگران می کند ، در مورد آن با بزرگسالی که به او اعتماد دارید صحبت کنید یا با ما تماس بگیرید!{ مرکز مشاوره سهی اندیش 021-22716436 }

 

 

 مهناز مرادی " مشاور- زوج درمانگر" 

ویدئوها و مطالب ما را در صفحه اینستاگرام مرکز دنبال کنید

#SAHIANDISH_MOSHAVERE